דילוג לתוכן הראשי

גלאי מתכות לתעשיית המזון

 קצת על החברה: 

CEIA הינה מהספקים המובילים בעולם בתחום גלאי המתכות לתעשיות המזון, בטחון, פרמצבטיקה, פלסטיק, טקסטיל ועוד.. לחברה מגוון פתרונות לכל אחד מהתחומים הנבדלים ברמות רגישות ומחיר. בארץ מותקנים מעל 1000 יחידות באבטחה ותעשייה.  החברה מיוצגת בארץ באופן בלעדי ע"י חברת וייטק ציוד תעשייתי בע"מ לחברה צוות מהנדסים וטכנאים המאפשרים תכנון והטמעה מהירה של המערכות לגלוי גופים זרים וכן תחזוקה שוטפת.





השימוש הגובר בגלאי מתכות בתעשיית המזון, המהווה חלק בלתי נפרד ממערך אבטחת האיכות המפעלית הינו תחום המתפתח בקצב מהיר הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה יישומית.
גלאי מתכתו מבוססים על עקרון אלקטרומגנטיות (א"מ) לכל חומר בטבע יש יכולת להטען ולפלוט ברמה כזו או אחרת קרינה א"מ ובכך נבדלות קבוצת המתכות משאר החומרים. למתכת שהינה גוף מוליךברמה טובה יש יכולת החזר גבוה בהרבה מרב מוצרי המזון שאנו מכירים. גם לנוטשא זה יש סייגים כגון: בצקים, גבינות ושאר מוצרי מזון שבהם אחוז הנוזלים והמלחים גבוה.

 שיטת ה Multi Spectrum:

הפיתוח החדשני והמתקדם ביותר בתחום זה הינו של חברת CEIA אשר מיישמת את עקרון האלקטרומגטיות ויכולת עיבוד האות לאורך המוצר במקטעים צפופים עד לרמת סריקת המוצר בסגמנטים של מילמטרים בודדים.
יתרון השיטה הוא בכך שאינה מחפשת סף כללי לכל מוצר אלה רצף של עיבוד אותו במהלך הסריקה. אנסה להסביר את הכתוב לעיל בתרשים הבא.

כאשר חטיף עובר במגלה מתכות בייחוד חטיף מסוג זה הכולל אריזה ממותכת, מתקבל ע"י הגלאי גל הנראה כבאיור 1,  גלאי קונבנציונאלי ינתח את האות באופן כזה שערך המקסימלי של הקריאה יהווה עבורו סף אשר מעליו יש לאתר גופים זרים במוצר כלומר הגלאי סורק כל גל אשר הינו ברמה הגבוהה מהרמה המקסימלית שסיפק המוצר.

בגלאי מסוג   CEIA MS 21כלומר Multi Spectrum מתקבלת תמונה של המוצר ברזלוציה גבוהה שמבטיחה התיחסות ברמה פרטנית יותר למוצר העובר דרך הגלאי כלומר כפי שמתואר באיור 2:

יתרה על כך כל זמן שאותו מוצר עובר בגלאי המערכת מכיילת את עצמה שוב ושוב ו"לומדת את המוצר" על מנת להבטיח רזולוציה גבוהה בערכי הרגישות.

שימושים: 

למעשה לכל מוצר יש יתרון לשימוש בשיטה, אבל ניתן לסווג את המוצרים השונים לבעלי עדיפות גבוהה יותר לשימוש בטכנולוגיה:

מוצר
הסיבה לבעיתיות במוצר
שיפור ביחס לגלאים אחרים
גבינה ומוצרי חלב
אחוז הנוזלים והמלחים גבוהה
30%
בצק
במצב של קפאון חלקי או מוצר טרי יש מוליכות גבוהה בשל אחוז מלחים ומרכיבים אחרים
25%
תפזורת
חשמל סטטי, שונות גבוהה בזרימה
20%
אריזות ממותכות
רמת אידוי האלומיניום על האריזה משפיעה בצורה ניכרת עד כדי נטרול הגלאי
50%
פרמצבטיקה
תאימות לתקני FDA CFR 21
100%

לסיכום: ברכישת מגלה מתכות יש לבחון היטב פרמטרים רבים הנוגעים לסביבה ולמוצר ואנו נשמח לסייע בנושא.

תגובות